ㅤㅤ
Gyakran ismételt kérdések

Az online jegyáruház használatával és a regisztrációval kapcsolatos kérdések

  1. Miért van szükség regisztrációra?

    Regisztrációra csak bizonyos funkciók eléréséhez van szükség – ezek közül a legfontosabb maga a jegyvásárlás. A regisztráció gyors és egyszerű, csak és kizárólag olyan adatok megadását kérjük tőled, ami ahhoz szükséges, hogy a jegyvásárlásodat, illetve a későbbiekben a belépőjegyeid kezelését kényelmesen és biztonságosan tudd megtenni.

  2. Hol tudom megtekinteni a regisztrációs adataimat?
    Jelentkezz be a felhasználóneveddel és a jelszavaddal a tickets.funcode.hu, vagy a funcodehungary.livetickethub.hu oldalon keresztül. A tárolt személyes adataidat a fiókod jobb felső részén találod, illetve itt tudod módosítani is őket.
  3. Kik férnek hozzá a regisztrációs adataimhoz?
    A személyes adataid kezelését nagyon komolyan vesszük, és maximálisan tiszteletben tartjuk a személyes adataid védelméhez kapcsolódó jogaidat. A személyes adatok kezelésével kapcsolatos adatkezelési tájékoztatónkat itt találod, ebben minden fontos adatkezelési kérdés részletesen ki van fejtve. A kérdésre röviden válaszolva a Ticketpro és a Funcode munkatársain, mint adatkezelőn, és az adatkezelői tájékoztatásban megjelöl adatfeldolgozókon kívül az erre vonatkozó kifejezett hozzájárulásod nélkül a személyes adataidhoz senki nem fér hozzá (ideértve azt a Rendezvényszervezőt is, akinek a rendezvényére jegyet vásároltál), azt senki számára nem továbbítjuk.
  4. Mit tegyek, ha elfelejtettem a jelszavamat, és nem tudok bejelentkezni?
    A bejelentkezés ablakban találsz egy „jelszóemlékeztető küldése” linket. Ezen a linken keresztül kérhetsz új jelszót.

A jegyáruházban megtalálható rendezvényekkel kapcsolatos kérdések

  1. Milyen rendezvényekre vásárolhatok belépőjegyet?
    A kínálatunkban Magyarország legrangosabb koncertjeire, fesztiváljaira és sportrendezvényeire tudsz belépőjegyet vásárolni. Kizárólag megbízható, ellenőrzött rendezvényszervezőkkel dolgozunk együtt, így a kínálatunkban található rendezvények megbízható rendezvények, az abból származó belépőjegyek első kézből, hivatalos forrásból származó belépőjegyek.
  2. Ki a rendezvény szervezője?
    A rendezvény szervezője rendezvényenként más és más. A jegyáruházunkban minden esetben feltüntetjük az adott rendezvény szervezőjének nevét és a pontos beazonosításhoz szükséges céges adatokat, ezzel garantálva, hogy a rendezvényszervező személye, mint a belépőjeggyel látogatható szolgáltatás tényleges felelőse nem marad rejtve a jegyvásárlók előtt.
  3. Mennyibe kerül egy jegy? Milyen egyéb díjakkal kell számolnom a jegyvásárlás során?
    A belépőjegyek áráról kizárólag a rendezvényszervező dönt, hiszen ő az, aki számodra a belépőjeggyel igénybe vehető szolgáltatást nyújtja. A belépőjegyek ára egy rendezvényen belül is változhat, hiszen sokszor vannak olcsóbb és drágább kategóriájú belépőjegyek egyazon rendezvényre. Ilyenkor a belépőjegy ára tükrözi a jegy értékét, azaz általánosságban igaz, hogy a drágább jeggyel jobb helyről lehet nézni az eseményt. Egy-egy árkategória ára is változhat idővel, előzetes bejelentés és figyelmeztető tájékoztatás nélkül, lehet akár olcsóbb, de drágább is. A jegyáruházban feltüntetett árkategóriák és jegyárak az éppen aktuális kínálat függvényében az adott vásárlási időpontban érvényesek, és a vásárlási tranzakció azok ismeretében indítható meg. Bizonyos rendezvények esetén jegykiállítási- és/vagy tranzakciós díjak kerülnek a jegy árán felül felszámolásra. Ezekről a díjakról egyértelműen és jól láthatóan tájékoztatást nyújtunk a jegyvásárlás során, mindig részletesen bemutatva az egyes költségeket, és egyértelműen leképezve azt a végső fizetendő összeget, amelyet végül fizetned kell a vásárlásért. Rejtett, vagy nem kalkulálható, be nem mutatott költségek kizárva.
  4. Tudok vásárolni diák, nyugdíjas, csoportos, közalkalmazott, fogyatékkal élőknek járó, vagy egyéb, kedvezményes jegyet?
    Amennyiben az adott rendezvény kapcsán ilyen lehetőség adott, akkor arról egyértelmű tájékoztatást nyújtunk a jegyáruházban, az esemény oldalán. Szintén itt kerül megjelölésre, hogy az adott kedvezmény vásárlási vagy felhasználási feltételhez kötött, azaz, hogy a kedvezményre jogosító feltételt (pl. életkortól függő kedvezmények: gyerekjegy) a jegy vásárlásánál, vagy a rendezvényre történő belépésnél kell teljesítened. Amennyiben a megjelölt kedvezménnyel kapcsolatban kérdésed van, fordulj hozzánk a support@funcode.hu email címen keresztül. Abban az esetben, ha az esemény weboldala nem tartalmaz kedvezményre utaló információt, úgy kedvezményes jegy vásárlására nincs lehetőség.
  5. Mindenkinek kell jegy? Csecsemőknek is?
    A rendezvény látogatási szabályait a rendezvényszervező határozza meg, de általánosságban, adott rendezvény ismerete nélkül megfogalmazható az az állítás, hogy mindenkinek, aki külön helyet foglal el, kell jegy. Bizonyos rendezvények, jellemzően a családi- vagy gyerekprogramok esetén van mód arra, hogy az egészen kis gyerekek, akik felnőtt ölében ülnek és így külön helyet nem foglalnak jegy nélkül tekintsék meg a rendezvényt. Koncertek esetén ilyen engedmény általában nincsen (és nem is ajánljuk az egészen kis gyereknek a koncerteket!), sőt, sok rendezvény ír elő kötelező kíséretet a serdülő és tini korosztály számára. Minden esetben tájékozódj, még a jegy megvásárlása előtt a rendezvény házirendjében a kisgyerekekre, a minimum életkorra, és a felnőtt kísérő kötelező előírására vonatkozó rendelkezésekkel kapcsolatban!
  6. Kerekesszékes vendégként szeretnék részt venni a rendezvényen, van erre lehetőség?
    Kérjük írja meg nekünk emailben, az info@funcode.hu email címre, hogy melyik rendezvényre szeretne kerekesszékes vendégként érkezni, és kollegáink tájékoztatni fogják a lehetőségekről. Általánosságban, az adott rendezvény ismerete nélkül a rendezvényszervező igyekszik külön területet biztosítani a kerekesszékes vendégek részére, ahonnan a kerekesszékes vendégek biztonságosan és jó minőségben élvezhetik az eseményt. A kerekesszékes vendégek számára a belépőjegy általában előzetes regisztrációhoz kötött és ingyenes.

Vásárlási tranzakcióval, számlázással, a belépőjegy átvételével, fizetéssel kapcsolatos kérdések

  1. Mik a jegyvásárlás lépései?
    A jegyvásárlás lépései részletesen bemutatásra kerülnek a jegyáruházban, a „Hogyan vásároljunk? ” menüpont alatt.
  2. Mit tehetek, ha a jegyáruház nem működik rendeltetésszerüen?
    Elsőként próbáld meg leszűkíteni a kört, és meggyőződni arról, hogy a hiba nem a Te környezetedben van. Próbálj meg másik eszközt, böngészőt használni, a piros metróban hol van, hol nincs mobilnet. Ehelyett vezetékes internetet, telefon helyett asztali gépet, a régi böngészők rég nem támogatott verziói helyett az újabbak friss verzióit használd! Ha mindezek után a hiba továbbra is fennáll, előfordulhat, hogy valóban nálunk vagy az általunk használt valamelyik szolgáltatónál van a hiba vagy kimaradás, akár egy tervezett rendszerkarbantartás, akár egy váratlan esemény miatt. Ha ilyet tapasztalsz, kérjük jelezd azt felénk a support@funcode.hu email címen. Ügyelj arra, hogy a lehető legpontosabban leírd a tapasztalt jelenséget, milyen eszközön, milyen böngészővel mit próbálsz tenni és milyen, nem várt eredményre jutottál. Minél részletesebben leírod az általad tapasztaltakat, annál biztosabban és gyorsabban fogunk tudni a hiba elhárításán dolgozni.
  3. Mit tegyek ha nem nyílik meg a nézőtér, vagy egy bizonyos jegyet nem tudok megvásárolni?
    A jegyértékesítő oldal úgy készült, hogy a lehető legtöbb számítógépen, mobil eszközön, a legkülönbözőbb operációs rendszereken és böngészőkön keresztül egyaránt jól működjön. Ha bizonyos szolgáltatások mégis hibás működést mutatnak, elsősorban győződj meg róla, hogy mind az operációs rendszered, mind a böngésződ rendelkezik a legújabb frissítésekkel, engedélyezted a megfelelő működéshez szükséges sütiket, a tűzfalad vagy a vírusvédelmed nem blokkol olyan kommunikáció csatornákat vagy funkciókat, amelyek a megfelelő működéshez szükségesek. Az sem kizárt, hogy egy bizonyos helyet, árkategóriát, vagy egy rendezvény akármelyik jegyét azért nem tudod megvenni, mert az adott hely már elkelt, vagy az az árkategória már nem elérhető, vagy épp egyáltalán nincs eladható jegy az adott rendezvényre.
  4. Teltházas a kiválasztott rendezvény, nem tudok jegyet venni – akkor ennyi volt?
    Ez így korántsem biztos. Egy-egy rendezvény elérhető jegyei, árkategóriái folyamatosan változnak, a rendezvényszervező is figyeli a rendezvénye körüli helyzetet és igyekszik mindent megtenni annak érdekében, hogy mindig minden jegyből legyen elérhető. Ezért ha azt tapasztalod, hogy egy bizonyos rendezvényen, vagy adott árkategóriában épp nincs elérhető szabad jegy, az kizárólag az adott pillanatra vonatkozó állapotot tükrözi. Érdemes időről időre visszanézni a jegyáruházba, hátha időközben változott a helyzet.
  5. Hány jegyet vásárolhatok egyszerre, egy időben?
    Hacsak erre vonatkozóan a Rendezvényszervező másképpen nem rendelkezett, egy vásárlási tranzakció keretében maximum négy belépőjegyet tudsz vásárolni. A vásárlási tranzakciók száma, eltekintve attól az esettől, ha a Rendezvényszervező kifejezetten másként kérte ezt tőlünk, nincs korlátozva.
  6. Milyen fizetési és átvételi módok közül választhatok?
    A rendelkezésre álló fizetési és átvételi módok rendezvényenkénti változhatnak. Nagy általánosságban elmondható, hogy a jegyáruházban megvásárolt jegyek elektronikus jegyek (mi úgy hívjuk: e-ticket), amelyeket a vásárlás során bank- (debit vagy credit) kártyával tudsz kifizetni. Bizonyos rendezvényeknél elérhető az utánvétes szállítás és fizetés, de ez egyáltalán nem jellemző.
  7. Mi az az e-ticket?
    A PrintAtHome szolgáltatás keretében megvásárolt e-ticket egy otthon, egyszerű tintasugaras vagy lézernyomtatóval A4-es formátumban kinyomtatható, vagy mobil eszközök képernyőjén bemutatható PDF formátumú elektronikus belépőjegy. Az e-ticket egyik nagy előnye, hogy amint sikeresen kifizetted a belépőjegyeit, egyszerűen letöltheted, kinyomtathatod, vagy elmentheted a PDF formátumú jegyedet, az e-ticketed. Ha várnál ezzel a rendezvény napjáig, a felhasználó fiókodban bármikor elérheted és letöltheted, kinyomtathatod a korábban megvásárolt jegyedet.
  8. Van lehetőségem fizetés nélkül jegyet foglalni?
    Sajnos erre nincs lehetőség. A szabad helyek mindenki számára rendelkezésre állnak, és csak arra az időre kerülnek a jegyvásárló számára foglalásra, amíg a jegyeket kifizetni. Általános esetben ez egy 10-15 perces “kosáridőt” jelent, ezen túl a kosár tartalma törlődik, és a jegyek újra elérhetővé válnak más vásárlók számára.
  9. Biztonságos-e az online bankkártyás fizetés? Egyeltalán, ki fér hozzá a bankkártyaadataimhoz?
    Teljesen biztonságos! A kártyás fizetést Magyarország legnagyobb online fizetési szolgáltatóján, a SimplePay rendszeren keresztül bonyolítjuk. A SimplePay rendszer mögött Magyarország legnagyobb kereskedelmi banki szolgáltatója, az OTP erre szakosodott leányvállalata, az OTP Mobil Kft. áll. A fizetés előtt átirányítunk a SimplePay biztonságos oldalára, és ott kell megadnod a fizetéshez szükséges kártyaadatokat. Minket csak a fizetés sikerességéről (vagy épp sikertelenségéről) tájékoztat a banki rendszer a fizetési tranzakció után, magához a bankkártyaadatokhoz, a fizetés során bonyolított műveletekhez, banki folyamatokhoz nemcsak hogy nem férünk hozzá, de az teljes mértékben rajtunk kívül, tőlünk elzártan történik.
  10. Milyen bankkártyák alkalmasak a fizetésre?
    A fizetést a SimplePay zárt online fizetési rendszere biztosítja, ezért minden olyan kártyával vagy fizetési megoldással tudsz fizetni, amelyet a SimplePay elfogad. A különböző kártyák, fizetési módok részletes leírását a simplepay.hu/vasarloknak/ oldalon találod, de lényegében az összes magyarországi bank által kibocsátott debit és credit kártyával, valamint Simple-fiókoddal tudsz fizetni.
  11. Tudok fizetni SZÉP kártyával?
    Sajnos nem.
  12. Mindent úgy csináltam ahogy kell, a jegyeket kifizettem és a képernyőn is azt látom, hogy sikeres volt a vásárlás. Most mi történik?
    A sikeres vásárlás után pár percen belül a megadott email címre három emailt is fogsz kapni. Egyet a fizetést bonyolító OTP Mobil Kft – SimplePay rendszertől, amelyben visszaigazolják neked a sikeres fizetést. Egy másodikat a szamlazz.hu-tól, amelyben PDF mellékletként megtalálható a vásárlást igazoló számla, és végül egy harmadikat tőlünk, amelyben visszaigazoljuk a vásárlást, annak minden részletével együtt. Ebben a harmadik emailben találod a jegyedhez vezető linket is. Fontos, hogy a rendelésvisszaigazoló email nem azonos a jegyeddel, abban csak a link van, ami a jegyedhez vezet. Azt töltsd le (és ne az emailt!), nyomtasd ki vagy hozd magaddal a telefonodon, de mindenképpen legyen nálad.
  13. Elvesztettem az emailt, amin keresztül a megvásárolt jegyeimhez fértem hozzá, vagy már egyáltalán nem férek hozzá ahhoz az email fiókhoz, amivel eredetileg a jegyet vásároltam. Mit tegyek?
    Önmagában a belépőjegyek eléréséhez és azok felhasználásához az értesítő email nem szükséges. Ha még nem töltötted le a jegyeidet, de az értesítő email nincs meg, de tudod a nálunk lévő fiókod jelszavát, jelentkezz be az online fiókodba a tickets.funcode.hu vagy funcodehungary.livetickethub.hu oldalon keresztül. A fiókodban az összes érvényes rendelésed megtalálható, illetve innen tudod letölteni a jegyeidet is.
    Amennyiben az e-mail-edhez nem férsz hozzá (törölt vagy feltört e-mail) mindenképpen jelentkezz kollégáinknál a support@funcode.hu oldalon, és segítenek a megoldásban.
    Fontos, hogy ezt ne hagyd az utolsó pillanatra!

  14. Véletlenül rossz email címmel regisztráltam és nem férek hozzá a megvásárolt belépőjegyeimhez. Mit tudok tenni?
    Ilyen esetben kérjük írj nekünk egy emailt a support@funcode.hu email címre. Kollegáink megpróbálnak majd más, számunkra rendelkezésre álló adataid alapján egyértelműen beazonosítani, ügyelve arra, hogy más ilyen módszerrel ne férjen hozzá az adataidhoz, belépőjegyeidhez. Ha ez a beazonosítás sikeres, kollegáink javítják a regisztrált email címedet, így a továbbiakban már hozzáférsz a személyes adataidhoz, jegyeidhez.
  15. Mit tegyek, ha vásárlás közben megszakad a vásárlási tranzakcióm?
    Sokféle okból előfordulhat, hogy a vásárlási tranzakciód megszakad. Elmegy az áram, az Internet, lemerül a telefonod, véletlenül bezárod a böngésző ablakot, de akár a mi oldalunkon is előfordulhat valamilyen hiba. Ilyenkor döntő fontosságú, hogy a fizetés előtt, vagy után szakad meg a tranzakció. Ha fizetés előtt, akkor igazából nincs teendőd, a félbehagyott, vagy megszakadt tranzakciók a kosáridő letelte után automatikusan törlődnek és a kosárban lévő jegyek/helyek felszabadulnak. Ha azonban már a fizetés után történik mindez, akkor mindenképpen vedd fel velünk a kapcsolatot a support@funcode.hu email címen keresztül, ahol kollegáink megnézik, hogy van-e teendő a félbeszakadt tranzakcióval kapcsolatban.
  16. Végigvittem a vásárlást, a bankszámlakivonatomon látom is a terhelést, de nem kaptam egyetlen emailt sem, Mit tegyek?
    A sikeres vásárlás után három emailt kell kapnod – egyet bankkártyás fizetést bonyolító SimplePay rendszer üzemeltetőjétől, az OTPMobil Kft-től (ebben igazolják vissza a bankkártyás terhelést), egyet a szamlazz.hu automatikus számlázási szolgáltatótól (ebben küldjük el számodra a vásárlást igazoló bizonylatot), és egyet közvetlenül tőlünk, amelyben a sikeres vásárlásról tájékoztatunk, és egyben a jegyek letöltéséhez vezető linket is itt küldjük. Ha a három közül egyik emailt sem kaptad meg, akkor valószínűleg elírtad az email címedet a regisztrációnál – a további teendőket a “ Véletlenül rossz címmel regisztráltam. Mit tudok tenni? ” kérdésnél találod.
  17. Végigvittem a vásárlást, a bankszámlakivonatomon látom is a terhelés, a SimplePay emailt vagy meg is kaptam, de a vásárlást visszaigazoló emailt és a számlát nem. Mi a teendő?
    Ebben az esetben a fizetést, amely egy tőlünk teljesen különálló folyamat úgy sikerült lebonyolítani, hogy mindeközben a rendelkezésre álló kosáridő (ld. “Van-e lehetőségem fizetés nélkül jegyet foglalni” kérdés) letelt. Bár a jegyértékesítő és a fizetési rendszer úgy van összehangolva, hogy ne lehessen kifizetni egy lejárt kosarat, néha – lévén két egymástól független informatikai rendszer – előfordul, hogy olyan kosarat fizetsz ki (mert például a szokásosnál jóval tovább tart a fizetés megerősítése a banki oldalon), amely kosár már nem létezik. Semmi gond, ilyenkor kérjük jelezd a problémát a support@funcode.hu email címen keresztül, és munkatársaink segíteni fognak a kosártartalom helyreállításában, vagy végső esetben a fizetett összeg teljes visszafordításában.
  18. Cégként adószámmal vásárolok, kérhetek ÁFÁ-s számlát a vásárlásrol?
    Ezt a kérdést a Rendezvényszervező személye határozza meg. Egyre több olyan Rendezvényszervező van, aki a speciális magyar jogszabályoknak köszönhetően csak magánszemélyeknek értékesíthetnek belépőjegyet. Az ilyen rendezvények belépőjegyeit nem tudjuk cég számára értékesíteni, és erről a vásárlási tranzakció folyamán, még a fizetés előtt egyértelmű tájékoztatást nyújtunk. Természetesen ha ilyen speciális körülmény nem áll fenn, lehetőség van céges adószámmal vásárolni belépőjegyet. A cég adatait a vásárlás során a számlázási adatok résznél kell megadnod, az elkészült számlát pedig a vásárlás után pár perccel a szamlazz.hu-n keresztül küldjük.
  19. A vásárlási tranzakció után tudok módosítani a számlázási adatokon?
    Ha a már érvényesen kiállított számlán a vevő adataiban szeretnél kérni módosítást, erre az Általános Szerződéses Feltételeinkben rögzített módon és díjazás ellenében van lehetőség. Amennyiben ilyen igényed van, kérjük jelezd a support@funcode.hu email címen.
  20. Van lehetőség helyszínen jegyet venni?
    Amennyiben a helyszínen van jegypénztár, az működik, és a rendezvényre még maradt eladható jegy, akkor igen. Nem érdemes azonban ezzel készülni, hiszen a rendezvények nem ritkán teltházasak, így ki sem nyit a pénztár. Gyorsabb, kényelmesebb az online jegyvásárlás, érdemes a jegyeket jó előre online bebiztosítani.

A megvásárolt belépőjeggyel kapcsolatos kérdések

  1. Ki kell-e nyomtatnom a belépőjegyet?
    Nem feltétlenül. A belépőjegy ellenőrzése során a jegyen található vonalkódot és/vagy QR kódot ellenőrzik – elektronikusan. Beolvassák, beszkennelik. A mai modern okostelefonok képernyői már mind olyanok, hogy azokról ezek a kódok nagy üzembiztonság mellett olvashatóak, így azokat be tudod mutatni mobiltelefonon, vagy tableten is. Ha régi (mondjuk úgy 2015 előtti) mobiltelefont, tabletet vagy PDA-t használsz, még ha meg is jelenik a képernyőn a kód, a képernyő felbontása vagy fényereje lehet nem elég a pontos olvasáshoz. Ilyenkor jobb, ha kinyomtatod a jegyed.
  2. Mire kell figyelnem a nyomtatáskor?
    Az e-ticket megtekintéséhez és kinyomtatásához az alábbi technikai feltételeknek kell teljesülniük: Rendelkezned kell egy Acrobat Reader 5.0 vagy annál későbbi verzióval. Ez egy rendkívül elterjedt PDF dokumentum olvasó alkalmazás az internetről szabadon letölthető a létező összes számítógépen és mobil platformra. Az e-ticketet A4-es méretben kell kinyomtatni. A nyomtatási minőség beállítása ne legyen „draft” és ne használj utántöltött festékpatronokat. A tintasugaras nyomtatóval kinyomtatott jegyek esetében el kell kerülni a vonalkód és/vagy a QR kód elmosódását. A nyomtatás egyaránt lehet színes és fekete-fehér.
  3. Átadhatom másnak az általam vásárolt belépőjegyet? Vásárolhatok ajándékba jegyet?
    A belépőjegy felhasználásának módjáról a rendezvényszervező rendelkezik, ezért erre a kérdésre rendezvényenként más és más válasz adható. Általánosságban véve, eltekintve néhány ritka esettől a Belépőjegyek bemutatóra szóló dokumentumok, amit az tud felhasználni, aki a rendezvény bejáratánál azt felmutatja – azaz igen, általában átadhatod, vagy ajándékba is adhatod másnak az általad vásárolt belépőjegyet. Amennyiben ez nincs így, akkor arról a jegyvásárlás során egyértelmű tájékoztatást adunk kihangsúlyozva, hogy a belépőjegyek névre szólóak, azok nem átruházhatóak. Ilyen esetben már a vásárláskor meg kell adnod a jegyet ténylegesen felhasználó személyek nevét, nagyjából úgy, mint egy repülőjegy vásárláskor.
  4. Rajta van a nevem a jegyen, akkor az egy névre szóló belépőjegy?
    Nem feltétlenül. Előfordul, hogy a jegy vásárlójának nevét akkor is ráírjuk a belépőjegyre, ha egyébként a jegy szabadon átruházható. A jegy átruházhatóságának kérdéséről az értékesítés során kapsz egyértelmű tájékoztatást, illetve a rendezvény házirendjében is található erre vonatkozó információ. További információkért javasoljuk, hogy az előző kérdésre adott válaszunkat is olvasd át.
  5. Biztonságos-e az e-ticket?
    Ha két nagyon egyszerű szabályt betartasz, akkor nincs ennél biztonságosabb! Az első szabály: mindig magad vásárold a belépőjegyet, a hivatalos jegyáruházból. A második szabály: ne engedd, hogy bárki hozzáférjen a jegyedhez, főleg ne az azon szereplő vonalkódhoz. A vonalkód a kulcsod a rendezvényhez, annak egyedisége és eredetisége biztosítja, hogy a belépőjegyeddel biztosan részt tudj venni a rendezvényen. Ha azt magad vásároltad a hivatalos értékesítőtől, és más számára azt nem tetted hozzáférhetővé, tökéletesen biztonságos a jegyed.
  6. Honnan tudom, hogy érvényes-e a jegyem?
    Az általunk kiállított belépőjegyek mind elektronikus belépőjegyek. Az érvényességét az határozza meg, hogy a rendezvény helyszínén azt elektronikusan ellenőrzés során az érvényesnek bizonyul-e. Fontos, hogy nincs a jegyből „eredeti” példány, azt ki lehet nyomtatni egynél többször, le is lehet fénymásolni, át lehet küldeni emailen, be lehet mutatni telefonon. Csak az számít, hogy amikor jössz a koncertre a jegyen található vonalkódot a bejáratnál érvényesnek találják. Ha ez így van, akkor az első érvényes ellenőrzés után a vonalkód azonnal érvényét veszti – minden további belépési kísérlet, ugyanazzal a vonalkóddal már érvénytelen lesz. Ezért mi magunk sem tudjuk előre megmondani, hogy egy adott belépőjegy egy példánya biztosan érvényes-e! Mindezek miatt nagyon fontos, hogy magadnak vásárold a jegyedet a hivatalos jegyáruházban, vigyázz a jegyedre, ahhoz mások ne férjenek hozzá, azt lemásolni ne engedd, és még véletlenül se tedd fel a jegyed képét sehova (ideértve a Facebook, Instagram, Tik-Tok faladat, idővonaladat is!). Nagyon leegyszerűsítve, aki először jön a vonalkódoddal, az fog bemenni.
  7. Attól félek mások hozzáfértek a jegyemhez, az azon található vonalkódhoz. Mit tudok tenni?
    Ilyen esetben mindenképpen vedd fel velünk a kapcsolatot a support@funcode.hu email címen a kapcsolatot. A kollegáink megfelelő azonosítás után lehetőséget biztosítanak az Általános Szerződési Feltételeink szerint a belépőjegy, vagy az azon található vonalkód cseréjére, ezzel biztosítva, hogy az, aki hozzáférhetett a jegyedhez vagy a vonalkódodhoz előtted használja fel a belépőjegyedet. További információkért javasoljuk, hogy mindenképpen olvasd el az előző kérdésre adott válaszokat is.
  8. Viszonteladótól , vagy jegycserélő oldalról akarok jegyet venni. Biztonságosnak mondják magukat, de valóban az?
    Egyáltalán nem! Az előző válaszokat elolvasva világos, hogy az egyetlen biztonságos jegyvásárlási módszer, ha a jegyeket a hivatalos jegyáruházban te magad vásárolod meg, és vigyázol, hogy ahhoz illetéktelenek ne férjenek hozzá. A különböző jegycserélő oldalak, másodlagos jegyértékesítők igyekeznek meggyőzni a vásárlóikat, hogy a náluk vásárolt jegyek biztonságosak, de a jegy természetéből adódóan nincs ilyen. Amikor biztonságot ígérnek, lehetetlent ígérnek. Ha az eredeti jegyet más vásárolta, ráadásul olyan, akit nem is ismersz, mindig ki leszel téve az eladó jóindulatának, jószándékának. A jegy érvényességét – hangsúlyozzuk – kizárólag a beléptető kapu dönti el, semmilyen jegycserélő nem fogja neked tudni garantálni azt, hogy ugyanazt a jegyet ugyanaz az ember nem adta el másik akárhány embernek is. Ha a dolog nem jól sül el, és kiderül, hogy a jegyed mégsem érvényes, vagy azzal már valaki bement, a legtöbb, amit a biztonságos jegycserélő oldal tenni tud érted az az, hogy megpróbálja az eladótól visszaszerezni a pénzedet. Ez vagy sikerül vagy nem, de hogy a koncerten nem leszel ott az biztos.
  9. Így jobban meggondolva más jegyet szerettem volna venni, Le tudom azt cserélni?
    Amennyiben egy rendezvényen belül egy magasabb árkategóriába szeretnél jegyet cserélni, erre az Általános Szerződési Feltételekben foglaltak szerint van lehetőséged, értékegyeztetés és eljárási díj megfizetése mellett. Amennyiben ilyen igényed van, kérjük vedd fel a kapcsolatot velünk a support@funcode.hu email címen. Alacsonyabb árkategóriába, vagy rendezvények között nem tudunk jegyet cserélni.
  10. Meggondoltam magam, már nincs szükségem, a jegyre, vagy egyéb okból nem tudok elmenni. Vissza tudom váltani a jegyem?
    A belépőjegy visszaváltását a Rendezvényszervező hagyja jóvá, ő jogosult nyilatkozni arról, hogy engedélyezi-e a jegyvisszaváltást. Főszabály szerint a belépőjegyek nem visszaválthatóak és ez így is került megfogalmazásra az Általános Szerződési Feltételekben, de mindig akad kivétel. Ha úgy érzed, hogy megfelelő indokod van rá, vedd fel bátran a kapcsolatot a rendezvényszervezővel, és próbálj meg megegyezni velük a belépőjegy visszaváltásáról. Annyi jótanáccsal tudunk itt szolgálni, hogy a hangos szó, a fenyegetőzés ebben az esetben a legritkább esetben vezet eredményre. Egy alapos indok mellett jól megfogalmazott, tiszteletteljes kérés kapcsán viszont láttunk már olyat, hogy a rendezvényszervező kivételt tett, és engedélyezte a jegyvisszaváltást.

A rendezvényen való részvétellel kapcsolatos kérdések

  1. Hol találok információt a rendezvényen való részvétellel kapcsolatban? Hogy érem el a rendezvényszervezőt?
    A rendezvény lebonyolításával, a mit tehetek amíg a rendezvényen vagyok és mit nem típusú kérdésekkel kapcsolatban a rendezvényszervező honlapján, illetve a rendezvény helyszínéül szolgáló intézmény honlapján megtalálható házirendekből tájékozódhatsz. Ezekről a házirendekről mi jegyforgalmazóként nem vezetünk nyilvántartást, de minden esetben feltüntetjük a mindenkori rendezvényszervező nevét, azonosító adatait és elérhetőségeit. Amennyiben a rendezvénnyel, a rendezvény lebonyolításával, a fellépő művészekkel, programmal kapcsolatos kérdésed van, fordulj bizalommal a rendezvény szervezőjéhez a megadott elérhetőségeken. A továbbiakban néhány nagyon népszerű kérdésre adunk általános érvényű választ, kizárólag tájékoztató jelleggel, tapasztalati példákból kiindulva, és nem egy-egy adott rendezvényre vonatkozóan. Az itt írtak semmiképp nem helyettesítik a rendezvény házirendjét, nem pótolják az abban foglaltak megismerését, és végképp nem írják felül az abban foglaltakat!
  2. Mennyivel előbb érkezzek a jegyen feltüntetett kezdési időhöz képest?
    A belépőjegyen található kezdési információk általában tájékoztató jellegűek, a pontos kezdésről tájékozódj a rendezvény házirendjében! Javasoljuk, hogy mindenképp szánj legalább 20-30 percet magára a bejutásra, és további 15-20 percet arra, hogy a bejutás után megtaláld a helyed. Érdemes szánni időt még ruhatárra, mosdóra, esetleg egy gyors büfézésre, ajándékboltra. Ne hagyj mindent az utolsó pillanatra, hiszen ne feledd – bár a rendezvényszervező mindent megtesz azért, hogy a lehető legmagasabb színvonalon szolgáljon ki téged, sokszor több tízezer rajongótársaddal együtt fogod ezeket a szolgáltatásokat igénybe venni. Néha bizony elkerülhetetlen a sorbanállás, várakozás.
  3. Hol tudok parkolni?
    A nagy magyarországi rendezvényhelyszínekre általában igaz az, hogy nem rendelkeznek annyi parkolóhellyel, ahány vendég befogadására alkalmasak – igazából sokszor még a töredékével sem. Ezért mindenképp azt javasoljuk, hogy amennyire csak lehet a rendezvényt tömegközlekedéssel közelítsd meg. Egy-egy rendezvényhelyszín saját maga fizetős parkolót üzemeltet, amelyet előre megváltott jeggyel lehet igénybe venni. Ezeknek a parkolóknak használatát – hacsak ez külön nem lett jelezve a jegyvásárlás során és magán a jegyen – a belépőjegy ára nem tartalmazza! A helyszín által üzemeltetett parkolóhelyekkel kapcsolatban a helyszín weboldalán találsz bővebb információt.
  4. Mit vihetek be a rendezvényre?
    A rendezvényen engedélyezett, vagy éppen tiltott tárgyak, eszközök listáját a rendezvény házirendje tartalmazza. Általánosságban tilos a rendezvényre bevinni ételt, italt, profi kép- és hangrögzítő eszközt, állatot, járművet, fegyvert, vagy bármilyen olyan tárgyat, ami a saját vagy a látogató társaid testi épségét veszélyeztetheti, a saját szórakozásukat zavarhatja vagy a közbiztonságot veszélyezteti. Érdemes az engedélyezett és/vagy tiltott tárgyak listájáról már érkezés előtt tájékozódni, mert nem minden esetben üzemel értékmegőrző a rendezvény helyszínén, ahova a nem engedélyezett tárgyakat lerakhatod!
  5. Speciális diétára, innivalóra, gyógyszerre vagy gyógyászati segédeszközre van szükségem, bevihetem a rendezvényre?
    Ilyen esetben először tájékozódj a rendezvény házirendjében, és ha úgy találod, hogy az az eszköz vagy étel/ital amire szükséged van a házirend alapján tiltólistás, mindenképpen vedd fel a kapcsolatot a rendezvényszervezővel és egyeztess velük! A rendezvényszervező neve és elérhetősége fel van tüntetve a rendezvény honlapján.
  6. Ki tudok jönni, ha már egyszer bementem?
    Kijönni természetesen ki tudsz, az igazi kérdés az az, hogy vissza (!) tudsz-e menni a rendezvényre, ha már egyszer voltál bent, de valamiért kijöttél. Pontos információt a rendezvény házirendje tartalmaz, de általánosságban és nem egy adott rendezvényre válaszolva a belépőjegyek egyszeri belépésre jogosítanak. Azaz, ha egyszer már bementél vele, mégegyszer nem fogsz tudni, akkor se, ha előtte kijöttél és igazából csak visszamenni szeretnél.
  7. Dohányosként mire készüljek?
    A dohányzásra vonatkozó rendelkezéseket a rendezvény házirendjében találod. Általánosan, nem konkrét rendezvényre vonatkozó információként azt tudjuk mondani, hogy Magyarországon zárt épületben jogszabály tiltja a dohányzást és ezt nem csak kötelező, de illik is betartani. Mindamellett nem ritka, hogy zárt térben tartott rendezvények esetén a rendezvényszervező kültéri dohányzót jelöl ki, amelyet a látogatók szabadon használhatnak. Adott rendezvény dohányzójával kapcsolatban mindenképp olvasd el a rendezvény házirendjét!
  8. Ha esetleg otthon hagytam a jegyem vagy azt nem tudom magammal hozni, be fognak engedni?
    Nem! A belépőjegyedet mindenképpen be kell mutatnod a bejáratnál, és az nem helyettesíthető semmilyen m ás dokumentummal, bankszámlakivonattal, emaillel, vagy bármi mással. Csak és kizárólag érvényes belépőjegy felmutatása után fognak beengedni a rendezvényre. Általában arra sincs lehetőség, hogy az otthon hagyott jegyet a helyszínen előkerítsék, vagy kinyomtassák neked, a helyszíni ügyfélszolgálat ilyen szolgáltatást nem biztosít!
  9. Nem engedtek be a jegyemmel a rendezvényre, hol tehetek panaszt?
    Az első és legfontosabb, hogy mindig kérj igazolást, hivatalos papírt arra nézve, hogy ki és milyen indoklás mellett tagadta meg tőled a belépést. Érvénytelennek minősítették a jegyet? Olyan tárgy volt nálad, amit nem lehet bevinni? A házirend bármely pontjára nézve tagadták meg tőled a belépést, vagy kértek meg a rendezvény elhagyására? Bármi ilyesmi történik, kérd el az intézkedő nevét, az intézkedés magyarázatát, írásban! Amennyiben úgy érzed, hogy az intézkedés jogtalan volt, ezzel az igazolással tudsz a rendezvényszervezőnél panaszt tenni. Ennek híján senki nem fog tudni utólag segíteni!
  10. Nem tudtam a jegyemmel elfoglalni azt a helyet, amelyre jegyet váltottam, nem fértem ahhoz hozzá, már ültek ott, vagy a hely nem is létezett.
    Ilyen esetben kulcsfontosságú, hogy kérd a helyszíni ültető személyzet, biztonsági személyzet, hostess szolgálat segítségét, tájékoztasd őket a problémáról! Minden rendezvényen megtalálható az a hathatós segítség, amivel ezek a problémák orvosolhatók. Sokszor előfordul, hogy emberek nem találják vagy eltévesztik a helyüket, máshova ülnek vagy máshol keresik a széküket, mint ahol az van. A helyszínen könnyen megtalálható segítők segítenek az ilyen problémák azonnali kezelésében, szükség szerint megkérik a helyeden ülőket, hogy adják át neked a helyed, vagy biztosítanak csere helyet, ha az eredetileg megváltott helyedet tényleg nem tudod elfoglalni. Ha ez helyben semmiképp nem orvosolható, az előző pontban leírtakhoz hasonlóan írásos igazolást adnak neked arról, hogy az eredeti helyedet nem tudtad elfoglalni, és azt a helyszínen sem tudták megfelelően kezelni. Fontos, hogy a rendezvény után ilyen igazolás híján sem mi, sem a rendezvényszervező nem fog tudni semmilyen kompenzációt, kártérítést felajánlani neked, az ezzel kapcsolatos panaszodat kénytelenek leszünk elutasítani.

A rendezvény fő paramétereiben beállt módosítással, rendezvénylemondással kapcsolatos kérdések

 

  1. Honnan szerzek tudomást arról, ha a rendezvény fő paraméterei megváltoznak, vagy ha a rendezvényem elmarad?
    Időről időre előfordul, hogy a rendezvény lényeges paramétereibe változás áll be. Ilyen lényeges változás lehet a rendezvény helyszínének megváltozása, a dátum módosulása, a fellépők személyében történő változás, és úgy általában minden olyan változás, ami az összes jegytulajdonost érinti. Rendezvényelnapolásról beszélünk akkor, ha a rendezvény más dátumon kerül megtartásra és rendezvényelmaradásról akkor, ha a rendezvény végérvényesen lemondásra kerül. Fontos a jegytulajdonosoknak tisztában lennie azzal, hogy a rendezvény lebonyolítása kapcsán a szolgáltatójuk a rendezvényszervező, ő az, aki a rendezvényt szervezi. Amennyiben ezekben a fontos paraméterekben változás áll be, arról a rendezvényszervező tájékoztatja a jegytulajdonosokat saját közleményei útjén indirekt módon és direkt módon, a jegyforgalmazó, azaz a mi közreműködésünkkel, a vásárláshoz használt email címre megküldött tájékoztatásban. Számíthatsz tehát arra, hogyha a rendezvény fő paramétereiben változás áll be, vagy esetleg a rendezvény elmarad, a rendezvényszervező jelentkezni fog egyrészt a hírrel, másrészt minden olyan információval vagy teendővel, ami a jegytulajdonosokat érinti. Ezért is nagyon fontos a vásárláskor használt email cím pontossága és folyamatos követése, hiszen oda mindenképp jön tájékoztatás a fenti esetekben.
  2. A rendezvényem fontos paramétereiben változás állt be, vagy elnapolták a rendezvényem és én így már nem akarok részt venni rajta. Mit tehetek?
    Elementáris fontosságú annak megértése, hogy a rendezvénnyel kapcsolatban a szolgáltató a rendezvényszervező és a rendezvényszervező jogosult (és kötelezett) nyilatkozni a jegytulajdonosok felé, hogy milyen jogok illetik meg abban az esetben, ha a rendezvénye fontos paramétereiben változás áll be. Nincs iparági sztenderd vagy kötelező érvényű szabályozás arra nézve, hogy ilyen esetben mit tehet és milyen jogai vannak a jegytulajdonosnak, mindamellett mi a Funcode-nál kizárólag olyan rendezvényszervezőkkel dolgozunk együtt, akik tisztességes eljárásrendet alkalmaznak nem csak a jegy megvásárlása, de esetlegesen a jegy visszaváltása, illetve annak engedélyezése kapcsán is. Az általános gyakorlat szerint az ebben a kérdéscsoportban felsorolt esetekben a rendezvényszervező engedélyezi, a jegyvásárló írásos kérelme mellett a belépőjegy árában foglalt részvételi díjak visszafizetését, és ennek a technikai lebonyolításával a Funcode-ot, azaz minket bíz meg. Ennek a pontos menetével kapcsolatban a rendezvényszervező azon túl, hogy kiad egy közleményt a rendezvény paramétereiben beállt jelentős mértékű változás mibenlétéről és magyarázatáról, részletesen leírja az esetleges jegyvisszaváltás igénylésének és lebonyolításának menetét is.
  3. Végleg elmarad a rendezvényem, ilyenkor mi történik?
    A korábbiakban már tisztázott módon, a rendezvényszervező fog nyilatkozni arról, hogy ilyenkor mi a teendő, hogyan és milyen formában kapják vissza a jegyvásárlók a pénzüket. Az ezzel kapcsolatos közleményt, szintén az előző kérdésekben megválaszoltaknak megfelelően a jegyvásárló vásárláskor használt email címére küldjük meg.
  4. Jóváhagyták a jegyem visszaváltását, kaptam is tőletek emailt, hogy a pénzt visszautaltátok, a pénz mégsem érkezett meg a számlámra. Mit tegyek?
    Amennyiben a rendezvényszervező jóváhagyta a belépőjegy visszaváltását, és annak technikai lebonyolításával megbízott minket, akkor mi elkezdjük a jegy visszaváltását. Ez számos lépésből áll, elvégezzük a szükséges azonosításokat, érvénytelenítjük a belépőjegyedet, és gondoskodunk a rendezvényszervező által meghatározott összeg visszajuttatásáról. Fontos, hogy a pénzt nem visszautaljuk a számodra, hiszen nem is tudjuk a bankszámlaszámodat, hanem úgynevezett „online kártyás vásárlás visszafordítása”, mint banki tranzakció keretében megkérjük a kártyás fizetést bonyolító szolgáltatót, a SimplePayt, hogy az eredeti vásárláshoz használt kártyádra fordítsa vissza az összeget. Ugyanúgy, mint a bejövő tranzakciónál, a fizetésnél nem fértünk hozzá semmilyen banki adataidhoz vagy bankkártyaszámodhoz, most is ez a helyzet. Mi egy utasítást adunk a kártyafeldolgozónak, aki ezt végrehajtja, és tájékoztat minket az eredményéről. Ezzel nincs is egészen odáig probléma, és a tapasztalataink alapján ez a visszafordítás maximum egy-két napon belül meg is történik, amíg a vásárláskor használt kártyád még érvényes. Ha azonban ez nincs így, mert a kártyád lejárt, kártyát, vagy esetleg bankot cseréltél, akkor az automatikus visszafordítás nem megy le, és olyan banki folyamatok indulnak el, amit mi nem csak nem látunk, de nem is értünk. Ha ilyet tapasztalsz, hogy mi arról tájékoztatunk, hogy a jegyvisszaváltás összegét elindítottunk, de az pár munkanapon belül nem jelenik meg a bankszámládon, ráadásul tudod, hogy időközben lejárt vagy lecserélted a kártyádat, akkor jelezd azt kollegáinknak, kivételesen a refund@funcode.hu email címen. Ha csak közvetítőként is (hiszen érthető módon a feladott tranzakció után nekünk re látásunk, se ráhatásunk nincs a banki folyamatokra, minden, ami ott történik banktitoknak minősül), de segíteni fogunk eligazítani, hogy hova, kihez kell fordulj, kinél milyen reklamációs eljárást kell indítanod a banki tranzakciók felgöngyölítése érdekében.

Elérhetőséggel kapcsolatos kérdések

  1. Személyesen tudok belépőjegyet vásárolni?
    Személyesen a Ticketpro Ilka utcai jegyirodájában tudsz jegyet vásárolni. A pontos cím és a nyitvatartási idő a www.funcode.hu oldalon található.
  2. Hogyan tudok veletek kapcsolatba lépni?
    Fontosnak tartjuk, hogy akár a jegyvásárlás előtt, alatt, vagy után is a rendelkezésedre álljunk, bármilyen kérdésed is legyen felénk. Az egyszerűsített kommunikáció kedvéért egycsatornás ügyfélszolgálatot üzemeltetünk, ezért mindenféle kérdéssel, legyen az általános kérdés, adott tranzakcióra vonatkozó kérdés, vagy a már meglévő jegyeddel kapcsolatos kérdés, a support@funcode.hu emailcímen tudsz keresni minket.
    Amennyiben általános kérdésed van és úgy kényelmesebb, aTicketpro Hungary – funcode.hu Facebook csoportban is felteheted, vagy Facebook Messengeren is ránk írhatsz. Itt azonban, adatvédelmi okokból kizárólag általános, személyhez vagy meglévő rendeléshez nem köthető kérdésekre tudnak kollegáink válaszolni.
  3. Telefonon elérhetőek vagytok?
    Nem. Online szolgáltatóként az ügyfélszolgálatot is online biztosítjuk. A www.funcode.hu oldalon található telefonszám az Ilka utcai jegyiroda telefonszáma, ahol nem tudnak online rendeléssel kapcsolatos segítséget nyújtani. Ehhez sem az infrastruktúra, sem a háttérinformáció nem áll rendelkezésre – ezen a számon a jegyiroda működésével kapcsolatban tudsz érdeklődni.
  4. Oké, írok a support@funcode.hu-ra, az számít, hogy honnan?
    Igen, számít. Amennyiben adott vásárlási tranzakcióval vagy az abban található belépőjeggyel, fizetéssel, számlázással kapcsolatos kérdésed van, fontos, hogy arról az email címről írj, amelyet az eredeti vásárláshoz használtál. Ez biztosít minket arról, hogy a kérdést valóban a jegy eredeti vásárlója intézi felénk, és megfelelően tudunk azonosítani mielőtt bármilyen információt kiadunk a rendelésedről, vagy azon bármilyen módosítást hajtunk végre.
  5. Írtam, de nem válaszoltok.
    De, válaszolunk. ? Mindent megteszünk annak érdekében, hogy a lehető leggyorsabban érdemi válasszal tudjuk a kérdésedre szolgálni. Vannak azonban körülmények, amikkel érdemes tisztában lenni – sokszor a kérdés pontos megválaszolásához nekünk is egyeztetnünk kell a rendezvényszervezővel, a fizetést bonyolító bankokkal, tőlünk független szolgáltatókkal, együttműködőkkel, és sajnos az ő munkaidejüket nem mi osztjuk be. Azt is érdemes figyelembe venni, hogy egy-egy rendezvény módosulása kapcsán több ezer, több tízezer jegytulajdonos fordul hozzánk egyszerre kérdéssel, ezért ügyfélszolgálatunk változó, néha extrém terhelés mellett dolgozik. Igyekszünk minden bejövő kérdést a beérkezés sorrendjében, vagy ha szükséges a fontosság sorrendjében (az egy-két napon belül esedékes rendezvények kapcsán feltett kérdéseket soron kívül válaszoljuk meg) mihamarabb feldolgozni, ennek ellenére időről időre a válaszadás akár pár napot is igénybe vehet. Az itt írtak figyelembevétele mellett kérjük és köszönjük szépen az együttműködő türelmedet.